בנט: "איראן תוכל לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות מתקדמות"

שלמה ריזל No Comments on בנט: "איראן תוכל לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות מתקדמות"

ראש הממשלה בנט פירט את החששות בישראל מהסכם הגרעין אך נמנע לבקרו בחריפות, "הסכם מותיר לאיראן מסלול מהיר להעשרה ברמה צבאית. ובזמן שעד ה׳סאנסט׳, הם אפילו לא יצטרכו להשמיד את כל הצנטריפוגות שפיתחו במהלך השנים האחרונות"

צילום: לעמ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע הסכם הגרעין המסוכן שהולך ומתקרב לחתימה בין איראן לארה"ב, ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא היום (ראשון) נאום בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב ועסק באיום האיראני.

ראש הממשלה פתח את נאומו ואמר, "בעוד בעיני העולם נשואות לגבול אוקראינה-רוסיה, מנסות לדמיין לאן תפנה ההיסטוריה, אנחנו – בישראל ובאיזור – מסתכלים בעין אחת על אוקראינה ובעין השנייה על וינה, שם מתנהלות השיחות בין המעצמות לאיראן".

בנט הוסיף, "העמדה שלנו אינה אוטומטית. אנחנו לא נגד כל עסקה כעסקה. אבל אנשים רבים שתמכו ב-JCPOA המקורי אז, מודאגים מאוד היום. כאשר אנו דנים בעניין זה עם חברינו האמריקנים, כולנו מסכימים על האבחנה הבאה: האיראנים נמצאים בשלב מתקדם מאוד של פרויקט העשרת האורניום שלהם. הם חצו קו אדום אחד אחרי השני, כולל העשרה בשיעור חסר תקדים של 60%".

בנט פירט את האיום הגדול הקרב ובא, "הבעיה הכי גדולה בעסקה הזו היא שתוך שנתיים וחצי, שזה ממש מעבר לפינה, איראן תוכל לפתח, להתקין ולהפעיל צנטריפוגות מתקדמות. תארו לעצמכם אצטדיוני כדורגל של צנטריפוגות מתקדמות מסתובבות – זה מותר בהסכם הזה. בינתיים, כמקדמה, איראן מקבלת מיליארדי דולרים בנכסים מוקפאים, וגישה לשוק האנרגיה המשגשג. חלק גדול מהכסף הזה ישמש נגד ישראל".

ראש הממשלה התריע על הסכנות: "הסכם מותיר לאיראן מסלול מהיר להעשרה ברמה צבאית. ובזמן שעד ה׳סאנסט׳, הם אפילו לא יצטרכו להשמיד את כל הצנטריפוגות שפיתחו במהלך השנים האחרונות".

בנוסף, "המשטר האיראני מתעקש לסגור את התיקים הפתוחים של סבא"א – מדובר ב"חקירות חמות" הנוגעות למימדים צבאיים אפשריים. או באנגלית פשוטה: איראן החביאה ועדיין מחביאה חומרים הקשורים לנשק גרעיני, היא נתפסה על חם, ועכשיו דורשת מהפקחים שתפסו אותם שיעמידו פנים שהם שכחו את מה שהם ראו".

כמו כן, "ההסכם יזרים כסף, מיליארדי דולרים, למכונת הטרור האיראנית – יותר מל"טים, יותר התקפות על ספינות, יותר רקטות על ישראל ובעלות בריתנו דרך הזרועות שלה".

בנט חשף כי במהלך השיחות כעת, "איראן דורשת להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הסנקציות. אתם מבינים? כעת הם מבקשים לתת פטור מסנקציות לארגון הטרור הגדול בעולם. כך שההסכם הזה אכן יוצר סט של אתגרים חדשים לביטחון ישראל. עם זאת, אין לי ספק שאנחנו ננצח".

בסיום נאומו אמר ראש הממשלה, "ישראל לא תקבל את איראן כמדינת סף גרעינית. יש לנו קו אדום ברור שלא ננהל עליו משא ומתן – ישראל תמיד תשמור על חופש הפעולה שלה כדי להגן על עצמה".



0 תגובות